Tanie pozycjonowanie – czy na pewno Cię na nie stać ?

Tanie seo

Na początku wypadało by zapytać czy istnieje coś takiego jak tanie pozycjonowanie? Odpowiedz jak w każdej dziedzinie gospodarki może być tylko jedna, tak istnieje. Bardziej stosownym pytaniem jest, a co się kryje za takim tanim pozycjonowaniem? Czy nie jest tak, że za niskimi kosztami takiej usługi nie kryję się  również niska jej jakość? Czy taki Usługodawca będzie miał ochotę i czas wytłumaczyć nam na czym będzie polegała jego praca? Czy podpowie nam jakie rozwiązania / frazy będą najlepsze dla naszej firmy? Jest oczywiście jeszcze wiele pytań, które można by zadać. Wszystko jednak sprowadza się do tego, żeby w ostatecznym rozrachunku takie pozycjonowanie było opłacalne dla Nas. Jestem przekonany, że o dalszej współpracy z takim Usługodawcą zdecyduje zysk jaki dzięki niemu osiągniemy.

Czy na pewno Cię na to stać?

Przypadek:

Prześledźmy przypadek gdy chcemy pozycjonować naszą stronę na frazę „aaa”. Taka fraza wydaje nam się najlepsza dla naszej działalności. Dowiadujemy się od Usługodawcy zajmującego się tanim pozycjonowaniem, że praca nad taką frazą będzie nas kosztowała od 30 – 50 zł za miesiąc w zależności od pozycji. Nie wahamy się ani chwili i po jakimś czasie nasza strona jest już na miejscu 1-szym. Ilość odwiedzających naszą stronę znacząco wzrasta ( powiedzmy o 200 osób miesięcznie , 0,25 gr za wejście ), tylko jakoś nie przekłada się to na nasze zyski. Średnio w miesiącu mieliśmy 3 Klientów „z internetu”, brzydko licząc pozycjonowanie kosztuje nas 18 zł na 1 Klienta. Oczywiście w zależności od profilu działalności takie koszty mogą się bardziej lub mniej opłacać. W tym przypadku wszystko wydaje się działać dobrze.

Czy nie da się lepiej?

W 99% przypadków odpowiedz brzmi: tak. Zmiany powinniśmy zacząć od początku 🙂 czyli od naszej strony, którą mamy zamiar pozycjonować. Usługodawca powinien w pierwszej kolejności dokonać audytu strony i doradzić / zaoferować ewentualne zmiany lub powiedzieć, że strona spełnia standardy SEO.

Strona:

  • Czy nasza strona jest poprawnie wykonana?
  • Czy wcielone są wszystkie / większość zaleceń optymalizacji strony pod wyszukiwarki?

Dobrze zrobiona strona ma szansę „sama” wdrapać się na szczyt. Jeżeli na szczyt nie wdrapiemy się z naszą frazą, to być może zdobędziemy podium z 10 innymi prostszymi frazami. Jest to, też okazja znalezienia niszy nie tylko na frazy ale także dla naszego interesu ( wystarczy tylko czasem zaglądnąć w statystyki ).

Fraza:

„Oczywista oczywistość” ? Chyba jednak nie. Wybór frazy należy jakoś uzasadnić, jeżeli jest ona „najlepsza” to jak wyglądają pozostałe gorsze frazy?

  • Czy przypadkiem fraza „aaa bbb” nie jest częściej wyszukiwana od frazy „bbb aaa” ?
  • Czy fraza „aaa” nie jest okresowo silna, może lepsza będzie stała słabsza fraza „bbb” ?
  • Ile osób, które odwiedzą naszą stronę szukając „aaa” znajdzie to czego szuka?

Reklamując naszą stronę, sprzedającą wyłącznie obuwie męskie, hasłem „buty” może okazać się że tylko 5% z 1000 osób które odwiedziły nasz sklep zrobiło u nas zakupy ( 50 osób ).  Gdybyśmy reklamowali się na hasło „buty męskie”, naszą stronę odwiedziło by tylko 200 osób ale za to 50% z nich zrobiłoby u nas zakupy ( 100 osób ).

Sposób pozycjonowania:

Czy na pewno najlepsze dla nas będzie pozyskanie najlepszego miejsca na daną frazę w wyszukiwarce? Czy Usługodawca uświadomił nas o tym, że są inne metody pozyskania Klientów w internecie ? Czy wytłumaczył nam na czym polega reklama w Mapach Google , AdWords, strony społecznościowe i budowanie marki naszej Firmy w internecie.

Cena:

Miało być tanio tanie pozycjonowanie, a okazało się, że za jedno wejście przyszło nam płacić 0,90 gr. Teoretycznie nie jest to dużo ale bardzo możliwe że korzystając np. AdWords cena za wejście wynosiła by 0,40 gr.  Miało być tanio i było, tyle, że mogło być jeszcze taniej.

Tanie pozycjonowanie – czy na pewno Cię na nie stać ?

Zapraszam do dyskusji 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*