Jak wybrać tytuł artykułu lub strony ?

Dobór tytułu dla naszych stron lub artykułów jest niezwykle ważny z punktu widzenia SEO. Nie chodzi wyłącznie o wywalczenie lepszej pozycji w wyszukiwarkach dla naszej strony ale też zwiększenie „kliknięć” w naszą stronę gdy już wdrapiemy się na wymarzone szczyty. Zapewne nie raz zastanawialiście się jaki nadać tytuł Waszemu pisanemu dziełu. Jaki tytuł strony przyniesie najwięcej odwiedzin lub będzie najlepiej spełniał oczekiwania szukających.

Odpowiedz na część naszych bolączek znaleźć można przy użyciu narzędzia Google, które na dniach wyszło z fazy beta, chodzi oczywiście o Keyword Tool. Narzędzie to umożliwia podgląd przybliżonych statystyk wyszukiwania dla fraz. Potrafi też podpowiedzieć podobne frazy, które mogą być znacznie częściej wpisywane przez szukających w Google. Narzędzie Słów Kluczowych umożliwia też dość zaawansowane filtrowanie wyników w zależności od języka i kraju. Interesującą funkcją jest możliwość podglądu wyszukiwań w urządzeniach mobilnych.

Idąc o krok dalej możemy postarać się przewidzieć jaki tytuł dla naszych stron będzie najlepszy w przyszłości. Nie potrzebujemy do tego magicznej kuli, wystarczy przypomnieć sobie o istnieniu narzędzia  Google Trends. Bardzo naciąganym przykładem mogła by być sytuacja, w której opisujemy przepis na ciasto z jabłek i gruszek i zastanawiamy się nad tytułami „Najlepszy przepis na ciasto z gruszek / jabłek” . Dzięki Google Trends dowiemy się, że na terenie Polski jabłka są częściej wyszukiwane od gruszek oraz że trend na jabłka rośnie szybciej od gruszek. Uprzedzałem, że przykład będzie naciągany 🙂

Poprawiając tytuły na stronach dobrze jest też zaglądnąć do Google Analytics, w celu sprawdzenia jaki ruch wygenerowała dana strona w przeszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*