Integracja strony z Facebook ‚iem

Serwisy społecznościowe przyciągają ogromną ilość użytkowników, nie należy więc się dziwić że każdy właściciel firmy tudzież strony internetowej, chciałby ją reklamować w takich serwisach. Natomiast gdy taka reklama jest dostępna za darmo, brak profilu naszej firmy na portalach społecznościowych staje się grzechem 🙂 W artykule chciałbym opisać parę sposobów na integrację naszej strony internetowej z największym z serwisów społecznościowych jakim jest Facebook.

Facebook umożliwia bezpłatne stworzenie strony profilowej naszej działalności. Ponieważ nowa strona jest troszeczkę pustawa, należy zastanowić się jakie treści będziemy na niej umieszczać. Jako firma możemy umieszczać  informację o nowych produktach lub aktualności „z życia” formy. Prowadząc blog, zapewne skorzystamy z możliwości umieszczania naszych artykułów również na FB ( lub przynajmniej ich zajawek ). W obydwu przypadkach przydatną funkcją będzie automatyczne umieszczanie artykułów z kanału RSS naszej firmy / bloga. Funkcję tę znajdziemy w Ustawieniach strony -> Notatki -> Edytuj. Interesującą funkcją może okazać się również integracja komentarzy z naszej strony, z tymi komentarzami które pojawią się na stronie FB. Oczywiście poza notatkami możemy wykorzystać do promocji również zdjęcia oraz filmy video, integrując naszą stronę na Facebooku z Google Picasa lub YouTube.

Ponieważ nasza strona posiada już jakieś treści, albo przynajmniej wiemy skąd będą one importowane 🙂 , powinniśmy zająć się jej udostępnieniem. Pomocne mogą okazać się kolejne wtyczki / pluginy dostarczane przez Facebook’a:

Facebook Like Box - przykład
Facebook Like Box - przykład

Like Box rozbudowana wtyczka, umożliwiająca wyświetlenie logo naszej strony jak i miniaturowe zdjęcia profilowe wszystkich jej fanów . Dodać należy, że zdjęcia naszych znajomych którzy już są fanami danej strony, wyświetlane są zawsze. Takie „ustawianie” kolejności sprawia, że chętniej dołączymy do nowej mini społeczności.

Facebook Like Button - przykład
Facebook Like Button - przykład

Like Buttonprosty mały guzik mówiący o tym że lubimy daną stronę / produkt / artykuł. Guzik ten nie wymaga interakcji, wystarczy kliknąć aby polubić daną treść. Guzik „Like” stał się też podstawowym elementem nowej wyszukiwarki Facebooka, która pozycjonuje strony w zależności od liczby jej zwolenników. Jest więc malutkim guzikiem obdarzonym ogromną mocą.

Natomiast najważniejszy jest fakt, że informacja o tym że polubiliśmy dany produkt trafia bezpośrednio na naszą Facebook’ową „tablicę” jak i na tablice naszych znajomych. Najprawdopodobniej są Oni w podobnym wieku, możliwe że z tego samego regionu, możliwe że są to znajomi z naszej szkoły / pracy. Jest więc bardzo prawdopodobne, że skoro nam spodobał się dany produkt, to i nasi znajomi go polubią. Odwiedzą / kupią / przeczytają i polecą go innym 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*